Kokkuvõte – august 2023

Augustis võtsin üle mitme aasta päris puhkust. Mulle meeldib puhata nii, et uuele töökohale tulles esimene aasta üldse ei puhkagi ja järgmised aastad kasutan eelmise aasta puhkusepäevi. See on nagu puhkepäevade turvafond. Kuna eelmistel aastatel oli omajagu töökoha vahetusi, siis ka pikemat puhkust ei teinud. Võtsin küll mõned päevad siit ja sealt vabaks, aga nii, et korraga saab lausa 3 nädalat Slacki teavitused välja lülitada, seda pole viimase 4 aasta jooksul juhtunud.

Turud otsustasid samal ajal kukkuda. Aktsiaportfell langes ligi 5 000 eurot, aga kuna portfellis on ka palju muid rahavoo instrumente, siis passiivseks kahjumiks jäi kuu lõpuks ligemale 1 500 eurot.

Augusti teenistuseks oli 1 827 eurot.

Kokku+ 1 827
Aktsiad ja dividendid+ 0
Võlakirjad+ 250
Laenud+ 2 368
Kinnisvara+ 922
Hoius+ 38
Saadud laenud– 1 751
August 2023 tulud

Aktsiates lisaks üleüldisele langusele tegin ka ühe ostutehingu ja sisenesin taas Tallinna Sadamasse. Kunagi olin Tallinna Sadamaga kenasti teeninud, kui märkisin seda IPO-l ja kohe peale kauplemisega alustamist selle maha müüsin. Nüüd seoses Ukraina sõja ja üldise majandusseisuga on kasum kõvasti langenud ja see väljendub ka aktsiahinnas. Kuna ma aga usun, et ettevõte on pikaajaliselt tugev ja tuleb siit raskest ajast kenasti välja, siis läksin nö kukkuvat nuga püüdma ja ostsin endale tagasihoidliku positsiooni. Nüüd muidugi olen juba 10% kahjumis, aga see on minu investeerimise juures tavaline nähtus.

Puhkuse ajal käisin ka Soomes ja tekkis soov sealsetesse ettevõtetesse investeerida. Kuna mu raha positsioon on suur, siis kaalun 10 000 euro paigutamist Soome ja 10 000 euro paigutamist Rootsi ettevõtetesse, aga see vajab pisut analüüsi, et valida välja konkreetsed ettevõtted ja selleni ma veel jõudnud pole.

Võlakirjades oli tegemist vaikse kuuga. Admiral Markets, 4Finance ja Mogo maksid kokku 250 eurot intresse. Silma on jäänud Bigbanki ja Coop Panga AT1 võlakirjad, aga 100 000 ticket on minu portfellile veel liiga suur.

Ka laenudes oli kõik rahulik ning ühtegi tehingut ei teinud. Välja antud laenud maksid 2 368 eurot intresse ja saadud laenude eest pidin välja käima 1 751 eurot. Riskantse võla suhe on 0.96.

Kinnisvaras leidsin teise korterisse üürniku, kes ka kiiresti sisse kolis. Esimestel päevadel tulid välja väiksed probleemid. Näiteks mikrolaineahju nupp jäi pidevalt kinni ja vannitoas äravool oli umbe läinud. Peale nende murede parandamist on kõik rahulik ja tundub, et üürnik on rahul. Olgu öeldud, et teise korteri eest ma ise midagi ei teeni ja aitan lihtsalt vanematel selle väljaüürimisega.

Lisa kommentaar