Kokkuvõte – detsember 2023

Traditsiooniliselt enne, kui asun aasta kokkuvõtte kallale, võtan aasta viimase kuu kokku. Seda enam, et seekord oli minu kohta ebatavaliselt palju tehinguid.

Detsember oli aktsiatele hea kuu ja enamus positsioone jätkas novembrist alanud tõusuga. See kergitas ka minu portfelli omajagu ja kuu lõpuks oli passiivne tõus üle 6 000 euro ning portfell ise jäi napilt alla 270 000 euro piiri.

Detsembris teenisin 1 947 eurot.

Kokku+ 1 947
Aktsiad ja dividendid+ 163
Võlakirjad+ 699
Laenud+ 1 991
Kinnisvara+ 1 075
Hoius+ 82
Saadud laenud– 2 063
Detsember 2023 tulud

Aktsiates otsustasin teha portfellis aastalõpu suurkoristuse ja kaotada ära alla 1 000 eurosed positsioonid neid kas suurendades või maha müües. Ainsaks selliseks positsiooniks jäi VARTA. Tema väärtus on 600 eurot, aga LHV-s müük oleks maksma läinud 9 eurot, mis teeb tehingutasuks 1.5%. Ja samas hakkasin mõtlema, et tegelikult on mul huvitav, mis sellest aktsiast edasi saab ja müügi vajadus on lihtsalt mul endal peas kinni. Seepärast otsustasin ta alles jätta.

Aga müüginimekiri oli järgmine:

  • Harju Elekter – hakkasin seda ostma eelmise aasta alguses mõttega positsiooni järjepidevalt kasvatada, aga positsioon jäigi väikseks ja juurde pole seda ostnud. Vahepeal on tunnetus Balti börsi osas muutunud ja praegu arvan, et mujalt saab suuremat ja stabiilsemat tootlust. Siit ka otsus positsioon likvideerida.
  • Hepsor – siia sisenesin IPO-ga ja peale seda on ta järjepidevalt olnud langustrendis. Juurde seda osta ei soovi ja mõnesaja eurone positsioon ei mõjuta mu portfelli kummaski suunas, samas igakuine halduskulu on tal olemas. Seepärast otsustasin siit väljuda.

Ostunimekiri on pikem. Lisaks Balti börsile avastasin, et ma pole ammu oma ETF-e suurendanud ja tegin pea kõigile väiksed tugiostud.

  • EFTEN – suurendasin positsiooni üle 1 000 euro. See on siis asendus mu vanale Baltic Horizon Fund positsioonile. Lisaks peaks järgmine aasta mõtlema, kas müüa Nordecon maha ja suunata vabanev raha siia. Muide, vaatasin hiljuti Investeerimisfestivali Viljar Araka esinemise ära ja ta on nii muheda jutuga, et ta võiks pakkuda Eestis Warren Buffetti stiilis heategevuslikke lõunaid. Ma arvan, et huvi oleks meeletu.
  • FVRR – Fiverr on keskkond, kus ettevõtted ja eraisikud saavad osta freelancerite teenuseid. See on minu jaoks uus positsioon ja tees selle ostu taga on selline, et majandusliku olukorra halvenemise korral ettevõtted enam ei soovi hoida oma palgal arendajaid ja disainereid või maksta suuri summasid koostööpartneritele. Selle asemel üritatakse leida soodsamaid lahendusi ja üksikud freelancerid on reeglina odavamad. Sellest trendist võiks Fiverr kasu lõigata.
    Tehing: 100 @ 28.441 USD + 1$ tehingutasu
  • ROP – Roper Technologies on USA ettevõte, mis toodab tarkvara ja tehnoloogilisi tooteid. Mul oli väike positsioon 2 aktsiaga seal eelnevalt olemas ja ta on järjekindlalt kasvanud ja seejuures ka dividendi maksnud. Seepärast otsustasin positsiooni duubeldada.
    Tehing: 2 @ 543.42 USD + 1$ tehingutasu
  • GLUG – clean water ETF. Tugiost
    Tehing: 50 @ 15.25 EUR + 3€ tehingtasu
  • RBOT – robootikale ja automatiseerimisele suunatud ETF. Tugiost
    Tehing: 100 @ 11.852 EUR + 3€ tehingutasu
  • VWCE – maailma aktsiafond. Tugiost
    Tehing: 10 @ 106.72 EUR + 3€ tehingutasu

Lisaks sain ka dividende DelfinGroupilt (28.53€), VYMI (46.66€), VYM (21.2€), VWO (66.7€). Neid positsioone ma suurendada ei saa, kuna nad on vanad USA turu aktsiafondid ja tänaseks Euroopa investorid neile ligi enam ei saa, sest neil pole vastavat dokumentatsiooni, mida Euroopa nõuab.

Võlakirjades oli vahelduseks vaiksem kuu ja ühtegi tehingut ei teinud. Creditstar maksis kahe võlakirja peale 481 eurot intresse. Delfini võlakirjast olin valesti aru saanud. Arvasin, et ta maksab intresse kvartaalselt, aga tegelikult teeb ta seda hoopis igakuiselt ja sain ka see kuu 107.78 eurot intresse. Storent maksis 110 eurot (kvartaalne).

Kuu viimasel tööpäeval tuli halb uudis, et PlusPlus Capital ei suutnud uue investoriga käed lüüa ja läheb nüüd saneerimisele. See tähendab, et mul on suur oht kas osaliselt või täielikult oma positsioonist ilma jääda. Mul on sinna investeeritud 15 000 eurot, seega halvema stsenaariumi puhul kaotan pea pool 2023 aasta kasvust. Ise-enesest küll valus, aga elab üle, samas sarnase riskitasemega positsioone on mul veel ja kui nad kõik peaksid põhja minema, siis ma räägin juba 200 000 kahjumist. Isegi pool sellest tähendaks seda, et olen kogu oma investeerimise ajaloo kasvu ära kaotanud. Eks elu näitab, mis saama hakkab.

Laenudes oli pigem vaikne kuu. Kõik laenud maksid intresse ja ühtegi uut tehingut ei teinud.

Kinnisvaras oli taas rahulik. Üürnikud maksid korrapäraselt renti ja muresid ei olnud.

Ja lõpetuseks Bitcoin on viimase kahe kuuga ca 50% tõusnud, kasvatades mu positsiooni 4 000 euro pealt 6 000 euro peale. Otsustasin praegu seda mitte puutuda ja vaatame, kuhu see jõuab.

Head vana aasta lõppu kõigile!

Lisa kommentaar